Felicia förvandlas

Två saker har jag lärt mig om naturen. För det första, att naturen härmar naturen. För det andra, att naturen är i ständig förändring. Det var längesen jag såg Felicia. Jag vet inte om det var hon som kände igen mig först eller om det var jag som kände igen henne men medan jag letade efter henne märkte jag att det var en kalv som tittade på mig, mer nyfiket än de andra. Jag letade efter en brunaktig kalv men det borde jag inte ha gjort. Felicias päls har ändrat färg, hennes Highland cattle-drag har blivit mer framträdande. Hon är lurvigare än tidigare, lagom passande till den kommande vintern. De här djuren kommer att fortsätta beta här en stund till, säkert ett par dagar in i november, sen blir det dags att ta sig tillbaka till Bjällansås fram till mars när betet har börjat växa igen.
Felicia, nu med mer Highland cattle i sig
Felicia, nu med mer Highland cattle i sig